Aa
Aa
Aa

Informacje dodatkowe
 

Opracowano na podstawie, m.in.:

M. Rzepińska, Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego, Warszawa 1989
U. Eco, Historia piękna, przeł. A. Kuciak, Poznań 2007
J. Cage, Kolor i kultura. Teoria i znaczenie koloru od antyku do abstrakcji, przeł. J. Holzmann, Kraków 2008


Wykaz użytych skrótów:

  • SMT – bazylika Santa Maria in Trastevere, Rzym
  • SMM – bazylika Santa Maria Maggiore, Rzym
  • SAN – bazylika Sant’Apollinare Nuovo, Ravenna
  • HM – Historisches Museum, Frankfurt
  • KS – Kaplica Scrovegnich, Padwa
  • MMA – Metropolitan Museum of Art, Waszyngton
  • MM – Musei della Maremma, Massa Marittima
  • MdC – Museo di Capodimonte, Neapol
  • MSN – Museo di San Marco, Florencja
  • MC – Musée Condé, Chantilly
  • MNG – Muzeum Narodowego, Gdańsk
  • NG – National Gallery, London
  • VAM – Victoria and Albert Museum, Londyn
  • WRMFC – Wallraf-Richartz-Museum & Fondation Corboud, Kolonia


W prezentacji wykorzystano reprodukcje obrazów pochodzących ze zbiorów: bazyliki Santa Maria in Trastevere (Rzym), bazyliki Santa Maria Maggiore (Rzym), bazyliki Sant’Apollinare Nuovo (Ravenna), Historisches Museum (Frankfurt), Kaplicy Scrovegnich (Padwa),  Metropolitan Museum of Art (Nowy Jork), Musei della Maremma (Massa Marittima), Museo di Capodimonte (Neapol), Museo di San Marco (Florencja), Musée Condé (Chantilly), Muzeum Narodowego (Gdańsk), National Gallery (London), Victoria and Albert Museum (Londyn),  Wallraf-Richartz-Museum & Fondation Corboud (Kolonia), dzięki uprzejmości wspomnianych powyżej instytucji.  

 

Opracowanie prezentacji: Mateusz Soliński